تولید محتوا در تلگرام

محتوا

Content production portfolio in

نمونه کارهای تولید محتوا در تلگرام

نمونه تولید محتوا برای سایتی فعال در زمینه طراحی گرافیک

نمونه تولید محتوا برای سایتی فعال در زمینه طراحی گرافیک

سلام محتوا ارتقای کیفیت تولید محتوا برای سایت‌هایی که خدماتی از جمله طراحی گرافیک ارائه می‌دهند را به عنوان رویکرد اصلی خود در نظر گرفته است.

دانلود فایل نمونه
Popular
نمونه تولید محتوا برای سایتی فعال در زمینه طراحی سایت

نمونه تولید محتوا برای سایتی فعال در زمینه طراحی سایت

اگر تخصص و مهارتی دارید و می‌خواهید از طریق حرفه خود کسب درآمد کنید، تولید محتوای تخصصی و توزیع آن بهترین شیوه بازاریابی در فضای دیجیتال است.

دانلود فایل نمونه
Popular
نمونه تولید محتوا برای سایتی فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ

نمونه تولید محتوا برای سایتی فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ

اگر یک سایت تخصصی دارید اما زمان کافی برای تولید محتوای ساییتان ندارید می‌توانید از خدمات آژانس خلاق سلام محتوا در این زمینه بهره‎‌مند شوید.

دانلود فایل نمونه
Popular
In what areas can content production be done in

تولید محتوا در پیام رسان تلگرام

یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین پیام‌رسان‌ها که تا حدودی در دسته شبکه‌های اجتماعی نیز جا می‌گیرد، تلگرام است. این اپلیکیشن محبوب در بین ایرانی‌ها نیز بسیار پرطرفدار بوده و افراد بسیاری حداقل یک بار در روز را به این اپلیکیشن سر می‌زنند. به دلیل قابلیت‌های متعددی که تلگرام دارد، افراد بسیاری از آن به جهت استفاده عادی و یا کسب درآمد استفاده می‌کنند. کانال‌های تلگرامی بسیاری وجود دارند که افراد با تولید محتوا در آن و انجام تبلیغات و یا معرفی کالاها و خدمات تولیدی خود به کسب درآمد مشغول می‌شوند. افرادی که دارای کانالی بوده و در یکی از این موارد فعالیت می‌کنند، نیازمند انجام تولید محتوای مناسب و با کیفیت هستند تا بتوانند کانال خود را به موفقیت برسانند، اعضای کانال را افزایش دهند و در نهایت به کسب درآمد برسند. در نتیجه در بین شاخه‌های مختلف تولید محتوا، تولید محتوا در تلگرام نیز دارای اهمیت بالایی است.

content

تلگرام چیست؟

در ابتدا بهتر است با این اپلیکیشن پرطرفدار آشنا شویم. تلگرام در ابتدا تنها محلی برای گفتگو و تبادل اطلاعات بود و بیشتر به عنوان یک پیام‌رسان معرفی می‌شد. ولی رفته رفته با افزوده شدن قابلیت‌های مختلف به این اپلیکیشن، محبوبیت آن بیش از پیش شد و به عنوان یک شبکه اجتماعی نیز در بین مردم جا افتاد.

 یکی از محبوب‌ترین این قابلیت‌ها، کانال‌هایی بود که در ابتدای اضافه شدن به تلگرام نیز در بین کاربران سر و صدای بسیاری به پا کرد. از همان ابتدا تا به امروز کانال‌ها تبدیل به مکانی شدند که در آن افراد اطلاعاتی را پست کرده تا اعضای کانال به مشاهده آن‌ها بپردازند.

 همچنین افرادی که در پی فروش محصولات و یا خدمات تولیدی خود بودند، از این قابلیت تلگرام بهره برده و محصولات و یا خدمات خود را در چنین بستری به مشتری‌های خود معرفی می‌کردند به طوری که امروزه بسیاری از کسب و کارها در کنار شبکه‌های اجتماعی مختلف، کانالی در تلگرام نیز داشته و اخبار مرتبط به کسب و کار خود اعم از تخفیف‌های فصلی و یا تولید یک محصول جدید را از طریق کانال مذکور به گوش مشتریان خود می‌رساند. به دلیل موفقیت کانال‌های تلگرامی، به این بخش از تلگرام نیز رفته رفته امکانات بسیاری اضافه شد.

 گفتنی است از آن جایی که کانال‌های تلگرامی همچنان روی بورس هستند و بسیاری از آن‌ها برای تولید محتوا و یا فروش استفاده می‌کنند، نوید افزودن امکانات بیشتر در آینده داده می‌شود.

The impact of content production on increasing the success of a business

تولید محتوا

اراک

The best content production company in

بهترین شرکت تولید محتوا

اراک

پخش ویدیو
Content production packages in

پکیج‌های تولید محتوا

پکیج فوق حرفه‌ای تولید محتوا

تولید 30 مقاله به صورت ماهانه
4/5 میلیون تومان
  • تولید 30 محتوا 1000 تا 1200 کلمه‌
  • تدوین استراتژی محتوا
  • تقویم محتوایی
  • آپلود و سئو محتوا
  • تدوین استراتژی لینک سازی
  • 5 عدد بک لینک دستی محتوا
  • رعایت اصول نگارش و کپی رایتینگ
  • مشاوره تلفنی
  • ویراستاری تخصصی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • آنالیز رقبا
  • توزیع محتوا
  • درج 5 عکس داخل محتوا
  • گزارش عملکرد ماهانه
  • پشتیبانی و مشاوره تلفنی

پکیج حرفه‌ای تولید محتوا

تولید 20 مقاله به صورت ماهانه
2 میلیون تومان
  • تولید 20 محتوا 1000 تا 1200 کلمه‌
  • تقویم محتوایی
  • آپلود و سئو محتوا
  • تدوین استراتژی لینک سازی
  • 3 عدد بک لینک دستی محتوا
  • رعایت اصول نگارش و کپی رایتینگ
  • مشاوره تلفنی
  • ویراستاری تخصصی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • آنالیز رقبا
  • درج 3 عکس داخل محتوا
  • گزارش عملکرد ماهانه
  • پشتیبانی و مشاوره تلفنی

پکیج پایه تولید محتوا

تولید 15 مقاله به صورت ماهانه
1200 میلیون تومان
  • تولید 15 محتوا 1000 تا 1200 کلمه‌
  • تقویم محتوایی
  • آپلود و سئو محتوا
  • رعایت اصول نگارش و کپی رایتینگ
  • مشاوره تلفنی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • درج 3 عکس داخل محتوا
  • پشتیبانی و مشاوره تلفنی
بهترین زمان برای انتشار محتوا در کانال تلگرامی چه موقعی است؟

زمان‌بندی انتشار محتوا با نوع فعالیت کسب و کار شما و همچنین سلیقه و خصوصیات مخاطبان ارتباط مستقیم دارد. به طور مثال کانال‌های سرگرمی بهتر است میان ساعات 14 تا 17 و 20 تا 23 فعالیت داشته باشند. بهترین زمان انتشار محتوا را می‌توانید با کمک متخصصان ما در سلام محتوا بیابید.

آیا سئو برای محتوا تلگرامی مهم است؟

بله. رعایت اصول سئو در کنار کیفیت بالای مطالب و کاربردی بودن آن‌ها می‌تواند موجب بازدید بیش‌تر پست‌های کانال شود. مطالب سئو شده را می‌توانید در قالب تصویر، متن، پادکست، ویدئو، و… منتشر کنید.

تولید محتوا در تلگرام در چه حوزه‌های انجام می‌شود؟
  • حوزه پزشکی و سلامت بدن
  • تولید محتوا برای در تلگرام برای اخبار روز
  • روانشناسی و سلامت روان
  • زمینه کتاب و کتابخوانی
  • زمینه ورزش
  • متن ادبی یا شعر
  • تولید محتوا در زمینه عکاسی
  • حوزه تاریخ
  • و…
شرکت تولید محتوا در تلگرام چه وظایفی دارد؟

شرکت‌های تولید محتوا قادرند با توجه به نوع کسب و کار و علایق مخاطبان شما با کمک مشاوران خود استراتژی‌های دقیق و حرفه‌ای برای تولید محتوا طراحی کرده و بر اساس آن‌ها به صورت روزانه محتواهای جذاب و پربازدید را در کانال تلگرامی شما منتشر کنند.

بهترین شرکت تولید محتوا در تلگرام کدام است؟

بهترین شرکت تولید محتوا در تلگرام را می‌توانید با توجه به فاکتورهای گوناگون از جمله سابقه و افتخارات شرکت، نظر مشتریان پیشین، و همچنین سطح مهارت و تجربه کارمندان آن شناسایی کنید.

سفارش تولید محتوا در اراک

برای ثبت سفارش تولید محتوا در اراک کافی است با شماره 09150952565 تماس حاصل کنید یا فرم ثبت سفارش محتوا را پر کنید.
تولید محتوا در تلگرام چگونه

در حال حاضر تلگرام محبوب‌ترین شبکه پیام‌رسانی میان کاربران ایرانی است. کاربران ایرانی روزانه حداقل یک بار به این شبکه پیام‌رسانی سر می‌زنند و از آن برای مقاصد مختلف استفاده می‌کنند. البته بهتر است بدانید که تلگرام با در اختیار گذاشتن قابلیت‌ها و امکانات گوناگون از جمله گروه و کانال به عنوان یک شبکه اجتماعی نیز شناخته می‌شود. با توجه به میزان محبوبیت تلگرام و تعداد کاربران فعال آن، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک نیز برای افزایش تعداد مخاطبان و محبوبیت خود در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای موفقیت در تلگرام انجام دهید تولید محتوا است. تولید محتوا در تلگرام نیز همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی نکات و ترفندهای مخصوص به خود را دارد. متخصصان تولید محتوا با مهارت و تجربیات خود قادرند بهترین نوع محتوا را برای کانال‌های تلگرامی تهیه و طراحی کنند.

روش‌های زیادی برای تولید محتوای باکیفیت در تلگرام وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به انتشار متن، تصویر، ویدئو، اینفوگرافی، نظرسنجی، و همچنین انواع کوییزها اشاره داشت. استفاده از هر یک از این روش‌ها مزایای خود را به همراه داشته و برای نوع خاصی از کسب و کارها مناسب است. مشاوران تولید محتوا می‌توانند با در نظر گرفتن نوع فعالیت کسب و کار شما و همچنین پرسونای مخاطبان هدف بهترین روش برای تولید محتوای تلگرامی را تشخیص دهند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که برای تولید محتوا در تلگرام به مجموعه‌های معتبر و ماهر مراجعه کنید. در ادامه به بررسی بیش‌تر این شبکه پیام‌رسانی و ترفندهای تولید محتوا در آن خواهیم پرداخت.

چرا تولید محتوا در تلگرام مهم است؟

همانطور که می‌دانید امروزه تقریبا تمام افراد جامعه به شبکه جهانی اینترنت و ابزارهای دیجیتالی هوشمند نظیر تلفن همراه یا کامپیوترهای خانگی دسترسی دارند. با توجه به این موضوع واضح است که آمار استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز افزایش پیدا می‌کند. در عصر امروز کاربران اینترنتی تقریباً تمام نیازهای خود را با استفاده از انواع شبکه‌های اجتماعی برطرف کرده و زمان زیادی را صرف فعالیت و بررسی آن‌ها می‌کنند. از جمله شبکه‌های اجتماعی که بخش عظیمی از زندگی شهروندان ایرانی را تشکیل می‌دهد شبکه اجتماعی تلگرام است. البته بهتر است اشاره داشته باشیم که تلگرام در واقع یک شبکه پیام‌رسانی است که به واسطه قابلیت‌ها و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار داده است به عنوان یک شبکه اجتماعی نیز شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که تقریباً بیش از 10 درصد از کاربران تلگرام ایرانی هستند که تعداد قابل توجهی است.

طبق آخرین آمارهای اعلام شده تعداد کاربران فعال تلگرام در ماه به بیش از 400 میلیون عدد رسیده است. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این عدد تا سال 2022 به 1 میلیارد خواهد رسید. این شبکه پیام‌رسانی در کشورهای ازبکستان، ایران، و اتیوپی بیش‌ترین میزان محبوبیت را دارد. با وجود برخی از محدودیت‌ها در کشور ما همواره بسیاری از کاربران استفاده از تلگرام را برای انجام امور گوناگون ترجیه می‌دهند. با وجود امکانات و قابلیت‌هایی نظیر کانال و گروه، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک نیز از این فرصت استفاده کرده و با فعالیت در این شبکه پیام‌رسانی سعی در جذب مخاطبین بیش‌تر دارند. شمار زیادی از کاربران زمان زیادی را به صورت روزانه در تلگرام صرف می‌کنند که این مسئله خود بستر مناسبی را برای ارائه تبلیغات و جذب مخاطبان بیش‌تر فراهم کرده است.

چگونه در تلگرام تولید محتوا کنیم؟

متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که تنها داشتن یک کانال تلگرامی و انتشار مطالب مختلف می‌تواند نتایج دلخواه را در پی داشته باشد. این در حالی است که کاربران و مخاطبان هر شبکه اجتماعی ویژگی‌ها و خصلت‌های مخصوص به خود را دارند که باید با توجه به آن‌ها به تولید محتوا بپردازید. علاوه بر این ارزش و پیام‌های هر برند نیز مختص به خود است که باید در محتواهای منتشر شده مد نظر قرار گیرند. تولید محتوا در تلگرام نیز روش‌ها و تکنیک‌های مخصوص به خود را دارد که برای موفقیت باید به آ‌ن‌ها توجه داشته باشید. البته بسیاری از مدیران ترجیه می‌دهند کار تولید محتوا برای کانال تلگرامی برند خود را به فردی ماهر و باتجربه در این زمینه بسپارند. متخصصین ما در سلام محتوا با تجربه در تولید محتوای سوشال مدیا قادرند محتواهایی با کیفیت بالا و جذاب برای مخاطبان شما ارائه دهند.

در ادامه برخی از کارهایی که باید برای تولید محتوای جذاب و پربازدید در تلگرام انجام دهید را بررسی خواهیم کرد:

یک کانال تلگرامی بسازید

واضح است که پیش از هر چیز باید یک کانال تلگرامی داشته باشید. البته می‌توانید برای به اشتراک‌گذاری محتوای خود از گروه هم استفاده کنید؛ اما ترجیه بسیاری از کسب و کارهای بزرگ داشتن کانال تلگرامی است. پس از ایجاد کانال می‌توانید تعدادی از مخاطبین مورد نظر خود را به آن اضافه کنید. به هیچ وجه نگران تعداد کم اعضا در ابتدای کار نباشید؛ با فعالیت بیش‌تر و تولید محتوای باکیفیت می‌توانید به سرعت رقم مربوط به اعضای کانال خود را افزایش دهید. علاوه بر این روش‌های مختلفی برای تبلیغات نیز وجود دارند که می‌توانید با توجه به استراتژی و نوع فعالیت کسب و کار خود از آن‌ها استفاده کنید.

محتوای جذاب و مناسب بنویسید

مهم‌ترین عاملی که منجر به علاقه مخاطبان به کانال تلگرامی شما می‌شود انتشار محتواهای جذاب و تازه است. سعی کنید از ترندها و اخبار روز برای ایده‌های تولید محتوا در تلگرام استفاده کرده و از ترفندهای جذاب‌سازی مطالب نیز بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که تنها تبلیغات و پرداخت هزینه‌های سنگین موجب افزایش تعداد مخاطبان شما نخواهد شد. ممکن است با تبلیغات بتوانید اعضای کانال خود را افزایش دهید، اما تبدیل شدن اعضای جدید به مخاطبان واقعی شما تنها در گرو محتوایی است که منتشر می‌کنید. اگر محتوای جذاب و تازه منتشر کنید کاربران نیز به مطالعه آن‌ها علاقمند شده و به طور قطع مطالب کانال را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک خواهند گذاشت.

از تصویر در محتوای خود استفاده کنید

یکی از نکات بسیار مهم برای تولید محتوا در تلگرام استفاده از تصاویر مناسب است. همانطور که می‌دانید مغز انسان تصویر را بسیار بهتر و سریع‌تر از متن پردازش می‌کند. به همین دلیل هم بسیاری از افراد برای جذب مخاطبان بیش‌تر از تصاویر گرافیکی جذاب و در عین حال مفهومی استفاده می‌کنند. البته ترکیب متن و تصویر گزینه بسیار بهتری خواهد بود. سعی کنید برای تمام محتواهای مهم خود از تصاویر جذاب و مرتبط استفاده کنید. استفاده از تصاویر مناسب به طور قطع تعداد کاربران شما را افزایش خواهد داد.

زمان‌بندی را در انتشار محتوا رعایت کنید

از دیگر نکات ارزشمندی که باید برای تولید محتوا در تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری به خاطر داشته باشید رعایت زمان‌بندی است. کاربران اینترنتی در زمان‌های خاصی از روز از شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند. شما به عنوان مدیر کسب و کار خود باید این زمان‌های طلایی را کشف کرده و در آن به انتشار محتواهای جدید بپردازید. بدین ترتیب می‌توانید شانس دیده شدن مطالب کانال خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که انتشار محتوا در زمان‌های نامتعارف نه تنها مناسب نیست، بلکه ممکن است موجب آزرده‌خاطر شدن مخاطبان شما نیز شود. می‌توانید با کمی آزمون و خطا و البته مطالعه درباره پرسونای مخاطب خود به این زمان‌های طلایی دست پیدا کنید. مشاوران ما در سلام محتوا نیز می‌توانند به شما در این مسیر کمک کنند.

به طول محتوا توجه داشته باشد

مسئله دیگری که باید در تولید محتوا برای تلگرام به آن توجه داشته باشید طول محتوا است. به خاطر داشته باشید که محتواهای بیش از حد طولانی جایی در تلگرام ندارند بسیاری از مخاطبان شما بی‌حوصله هستند و تنها مطالب کوتاه و واضح را مطالعه می‌کنند. بدین ترتیب شما تنها به اندازه چند خط برای جلب نظر مخاطبان خود فرصت دارید. سعی کنید مطالب مورد نظر خود را خلاصه کرده و تنها نکات اصلی را در تلگرام منتشر کنید. مطمئن باشید با این کار بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد.

روش‌های تولید محتوا در تلگرام

تلگرام نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی روش‌های گوناگونی برای انتشار محتواهای گوناگون در اختیار کاربران خود قرار داده است. استفاده از هر یک از این روش‌ها مزایای مخصوص به خود را دارد و می‌تواند برای نوع خاصی از کسب و کارها مناسب باشد. اما معمولاً توصیه می‌شود که از انواع محتواهای تلگرامی آگاهی داشته باشید تا بتوانید در زمان لازم از موارد دلخواه استفاده کنید. بسیاری از مدیران تلگرامی برای تازه نگه داشتن کانال یا گروه خود از تمام روش‌های تولید محتوا در تلگرام استفاده می‌کنند. اما در نهایت انتخاب شیوه مناسب تنها به نوع کسب و کار و پرسونای مخاطبان هدف شما بستگی خواهد داشت. برخی از انواع روش‌های تولید محتوا برای این شبکه اجتماعی عبارت است از:

متن

اولین و واضح‌ترین روش تولید محتوا در تلگرام استفاده از متن است. بسیاری از کسب و کارها و کانال‌های تلگرامی استفاده از همین شیوه را ترجیه می‌دهند. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم بهتر است از نوشته‌های کوتاه و شفاف در کانال خود استفاده کنید. تلگرام ترفندهای مختلفی را برای تغییر شکل ظاهری متن، مانند bold یا italic کردن آن در اختیار کاربران قرار داده است که می‌توانید از آن‌ها نیز در شرایط مناسب استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید بخشی از متن‌ها را به صورت لینک نیز درآورید. از این امکان می‌توانید برای دسته‌بندی هرچه ‌بهتر موضوعات کانال خود استفاده کنید.

لینک مطالب بلاگ

از دیگر روش‌های تولید محتوا در تلگرام قرار دادن لینک مطالب وبلاگ به همراه خلاصه‌ای از متن آن است. با این روش می‌توانید ارتباط مناسبی میان وبسایت و کانال تلگرامی خود ایجاد کنید. تنها کافیست خلاصه‌ای جذاب و مفید از جدیدترین پست وبلاگ خود نوشته و آن را به همراه لینک و تصویر مرتبط در کانال خود قرار دهید. کاربران می‌توانند با مطالعه خلاصه مطالب در صورت تمایل بر روی لینک کلیک کرده و به سایت شما منتقل شوند.

اینفوگرافی

اینفوگرافی‌ها از انواع تصاویر هستند که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. با استفاده از اینگونه تصاویر می‌توانید اطلاعات مورد نظر خود را با شیوه‌ای جدید و جذاب به مخاطبان انتقال دهید. اینفوگرافی‌ها را می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی طراحی کنید. اما اگر زمان و مهارت کافی برای استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی را ندارید می‌توانید از قالب‌های آماده اینفوگرافی نیز استفاده کنید. این نوع محتوا برای ارائه مطالب آموزشی و آماری بسیار مناسب است. بهتر است هر از چندگاهی برای تولید محتوا در تلگرام از یک اینفوگرافی مناسب استفاده کنید.

ویدئو

اگر در کسب و کار شما جایی برای آموزش و یا ارائه محصولات متنوع وجود دارد بهتر است از ویدئو نیز در کانال تلگرامی خود استفاده کنید. امروزه بسیاری از کاربران تماشای کلیپ‌های جذاب و آموزشی را به مطالعه متون بلند ترجیه می‌دهند. خوشبختانه با افزایش کیفیت دوربین‌های گوشی‌های هوشمند می‌توانید به راحتی به ضبط ویدئوهای گوناگون بپردازید. می‌توانید ویدئوهای خود را با متنی کوتاه نیز ترکیب کنید تا علاقه کاربران به تماشای آن بیش‌تر شود. اگر از کانال تلگرامی خود به عنوان بستری برای فروش محصولات گوناگون استفاده می‌کنید نیز ویدئوها بهترین راه برای معرفی کالاها خواهند بود.

نظرسنجی

یکی از قابلیت‌های جذاب تلگرام امکان طراحی و انتشار نظرسنجی‌ است. می‌توانید نظرسنجی‌های گوناگونی را مطابق با موضوعات کانال تلگرامی خود طراحی کرده و برای ایجاد تعامل بیش‌تر با کاربران آن‌ها را منتشر کنید. بسیاری از کاربران به شرکت در نظرسنجی‌های گوناگون علاقه دارند. می‌توانید برای دریافت فیدبک و بازخورد از مخاطبان نیز از انواع نظرسنجی استفاده کنید.

کوییز

کوییزها از دیگر امکانات تازه تلگرام هستند که نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. بسیاری از کاربران از شرکت در کوییزهای گوناگون و به چالش کشیدن اطلاعات خود لذت می‌برند. کوییزها تا حدی محبوب شده‌اند که کانال‌هایی تنها با محوریت کوییز نیز طراحی شده و فعالیت می‌کنند. شما نیز می‌توانید کوییزهای کوچکی درباره مطالب منتشر شده در کانال خود قرار دهید تا کمی حس هیجان را در مخاطبانتان ایجاد کنید.

فاکتورهای موثر بر تعیین هزینه تولید محتوا در تلگرام

از جمله موارد مهمی که باید برای سفارش تولید محتوا در تلگرام به آن توجه داشته باشید هزینه‌های مربوطه است. اگر تا کنون میان شرکت‌ها و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ جستجو کرده باشید متوجه شده‌اید که هر مجموعه تعرفه متفاوتی  برای کار خود ارائه می‌دهد. اما چه چیز موجب تفاوت میان هزینه تولید محتوای تلگرامی می‌شود؟ فاکتورهای مختلفی بر این موضوع تاثیرگذارند که برخی از آن‌ها عبارت است از:

  • اعتبار و سابقه مجموعه مربوطه
  • کیفیت محتوا
  • زبان محتوای نوشته شده
  • تعداد محتواهای درخواستی
  • نوع محتواهای درخواستی
  • موضوع فعالیت کسب و کار
  • استراتژی تولید محتوا
انواع مختلف تولید محتوا در تلگرام

در اپلیکیشن تلگرام شما قادر به تولید محتوا به صورت عکس، متن، ویدیو و صوت خواهید بود. با توجه به نوع کانالی که در ذهن خود دارید و محتواهایی که می‌خواهید در کانال خود آپلود کنید، می‌توانید از یکی از این موارد و یا ترکیب آن‌ها استفاده کنید تا در نهایت بهترین نوع تولید محتوا در تلگرام را داشته باشید و کانال خود را به محبوبیت برسانید. در ادامه به معرفی هر کدام از این موارد پرداخته‌ایم.

تولید محتوای متنی در تلگرام

شاید بتوان گفت استفاده از تولید محتوای متنی بیشترین و پراستفاده‌ترین روش برای تولد محتوا در تلگرام است. پست‌هایی که نیازی به عکس ندارند و تنها با متن منظور خود را به مخاطب می‌رسانند، در این زمینه بهتر عمل می‌کنند. به طور مثال کانال‌هایی که با موضوع توییت تاسیس می‌شوند، از دسته کانال‌های متن محور هستند که با همان متن‌ها طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کنند. گفتنی است در این دسته کانال‌ها مطالب به صورت کوتاه بیان می‌شود تا مخاطب با یک بار خواندن آن مطلب، مفهوم پست را دریابد. این دسته از کانال‌ها با چنین تولید محتوایی می‌توانند اعضای بسیاری را جذب کنند و در نهایت با انجام تبلیغات در کانال خود به کسب درآمد مشغول شوند. خوب است بدانید که در صورتی که به دنبال استفاده از محتواهای متنی برای کانال خود بودید، بهتر است از مطالب خلاصه شده و کوتاه استفاده کنید زیرا اکثر کاربران به متن‌های طولانی بی توجه بوده و به آن اهمیتی نمی‌دهند. البته در برخی موارد مانند کانال‌هایی که پارت‌های مرتبط به یک کتاب را به صورت روزانه آپلود می‌کنند، نوشتن متن‌های طولانی مرسوم بوده و مخاطبان مشکلی با خواندن پست‌های این چنینی ندارند.

تولید محتوای تصویری برای تلگرام

در اکثر شبکه‌های اجتماعی تولید محتوای عکسی در کنار تولید محتوای متنی حرف اول را می‌زند. این دست از محتواها موجب می‌شوند فرد با نگاه کردن به عکس مذکور علاقمند به خواندن کپشن متنی آن شود. از این رو استفاده از عکس و متن در کنار هم به صورت هوشمندانه می‌تواند کانال را به موفقیت برساند. به طور مثال کانال‌های مقاله محور از ترکیب این دو روش تولید محتوا در تلگرام بسیار بهره می‌برند و با قرار دادن یک عکس مرتبط به مقاله و نوشتن تیتر مقاله در کپشن آن عکس، مخاطب را به سمت خواندن خود مقاله که در پست بعدی قرار داده‌اند، سوق می‌دهند.

البته تولید محتوای عکسی به صورت تنها و بدون متن نیز استفاده می‌شود. کانال‌هایی که عکس‌های والپیپر مناسب برای گوشی موبایل و کامپیوتر را در کانال خود آپلود می‌کنند، نیازی به استفاده از محتوای متنی ندارند و تنها با همان محتوای عکسی مخاطب مد نظر خود را جذب می‌کنند.

تولید محتوای ویدیویی در تلگرام

از آن جایی که تلگرام محدودیتی در میزان ویدیو آپلود شده ندارد و فرد می‌تواند فایل‌های طولانی را بر بستر تلگرام آپلود کند، بسیاری از افراد برای آپلود ویدیوهای آموزشی خود و یا آپلود فایل‌های مرتبط به یک فیلم و یا سریال از کانال‌های تلگرامی بهره می‌برند. البته استفاده از محتوای ویدیویی تنها به همین مورد ختم نمی‌شود و افرادی که دارای کانال‌های سرگرمی هستند، در کنار تولید محتوای متنی و عکسی، از تولید محتوای ویدیویی نیز بهره می‌برند تا با ترکیب این موارد مخاطبان با انواع مختلفی از محتواها مواجه شوند و به یکی از اعضای وفادار کانال تبدیل شوند.

تولید محتوای صوتی در تلگرام

اکثر افرادی که در زمینه تولید پادکست‌های مختلف فعالیت می‌کنند، به جز پلتفرم‌های مخصوص پادکست‌ها، از تلگرام نیز برای آپلود فایل‌های مرتبط به قسمت‌های مختلف پادکست خود بهره می‌برند. گفتنی است به دلیل این قابلیت خوب تلگرام، افراد بسیاری از این اپلیکیشن برای تولید محتوای صوتی خود استفاده می‌کنند و از این طریق به کسب درآمد مشغول می‌شوند. به جز فایل‌های صوتی، قابلیت وویس نیز از دیگر قابلیت‌های خوب تلگرام است که می‌تواند در کنار فایل صوتی بر روی کانال آپلود شده و دمویی از فایل را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

نکاتی در رابطه با تولید محتوا در تلگرام

تولید محتوا در تلگرام نیز مانند تولید محتوا در باقی شبکه‌های اجتماعی نیاز به رعایت نکاتی دارد تا موفقیت را برای فرد تولیدکننده محتوا به همراه بیاورد. در ادامه با برخی از این نکات آشنا خواهید شد:

  • توجه به جامعه هدف: در زمان انتشار پست در کانال خود بهتر است جامعه هدف خود را به خوبی بشناسید تا با توجه به آن تولید محتوا کنید. به طور مثال اگر افراد یک کانال اکثرا از یک شهر خاص هستند، بهتر است محتواها با توجه به فرهنگ آن شهر تولید شده باشند.
  • توجه به ترندها: در اکثر اوقات مواردی ترند روز می‌شوند و مخاطبان بسیاری در رابطه با آن ترند به بحث و گفتگو می‌پردازند. در چنین زمان‌هایی بهتر است با توجه به آن ترند و همچنین با توجه به موضوع کانال خود پستی را تهیه کرده و بر روی کانال خود آپلود کنید. به این صورت درصد اشتراک بسیاری برای پست مذکور نیز خواهید گرفت که این درصد اشتراک بالا، افزایش ممبر نیز به همراه خواهد داشت.
  • انتشار پست در زمان مناسب: در ابتدای شروع به کانال خود بهتر است یک ماه را به آزمون و خطا مشغول شوید تا با بهترین ساعات برای انتشار پست آشنا شوید. تلگرام اخیرا قابلیتی را به کانال‌ها اضافه کرده که به کمک آن می‌توانید آمارهای مختلفی از کانال خود را مشاهده کنید. در بین این آمار یک مورد نیز وجود دارد که آن بهترین زمانی است که در آن زمان، پست‌ها بیشترین بازخورد را دریافت می‌کنند. با انتشار پست‌های خود در آن زمان مذکور می‌توانید به موفقیت کانال خود کمک کنید.

سخن پایانی

از آن جایی که تلگرام در بین مخاطبین و به خصوص مخاطبین ایرانی دارای طرفداران بسیاری است، بهتر است از تولید محتوا در تلگرام غافل نشوید. گفتنی است برای این که در این زمینه، تولید محتوایی اصولی و حرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید از تیم تولید محتوای سلام محتوا کمک بگیرید.