کارشناس تولید محتوا

تولید محتوا » بازاریابی محتوایی » کارشناس تولید محتوا

هرکسی که به دیده شدن در فضای مجازی اهمیت می‌دهد به تولید محتوا نیاز دارد. دیده شدن برای برخی ممکن است باعث شهرت شود، برای برخی درآمدزایی بیشتر داشته باشد و برای برخی دست آوردهای معنوی همچون گسترش یک ایدئولوژی را به دنبال داشته باشد. در هر صورت با توجه به تعداد بالای منابع اطلاعاتی در اینترنت و مراجعه روزانه میلیونها کاربر به وب و شبکه‌های اجتماعی، دیده شدن و اول بودن در ارائه مطلب کاری دشوار است. بنابراین امروزه تولید محتوا یک ضرورت برای زنده ماندن در فضای مجازی است. همچنین موتورهای جستجو همچون گوگل و نیز الگوریتم‌های اینستاگرام برای کاربرانی که به طور منظم تولید محتوای یونیک انجام بدهند امتیازات بیشتری در نظر گرفته و به بهتر دیده شدنشان کمک می‌کند. محتوا در مشهد، خدمات محتوایی را با تیم سلام محتوا پیش ببرید.

وظایف کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا کسی است که وظیفه تغذیه یک موجود مجازی را به عهده دارد و باید در خصوص محتوایی که به خورد آن می‌دهد، محتاط و دقیق عمل کند. چرا که همچون یک موجود زنده، وبسایت شما و یا پیج شبکه مجازی شما نیز ممکن است دچار سوء تغذیه گردد، مصرف بیش از اندازه مطالب کم‌ارزش و چاق کننده می‌تواند منجر به زشتی و بیماری وب سایت گردد یا اینکه بخاط کمبود خوراک تا سرحد مرگ و ناپدید شدن پیش برود. بنابراین مهمتری وظایف یک کارشناس تولید محتوا به شرح زیر است:

  1. آماده کردن انواع محتوا و حفظ تنوع
  2. توجه به تازگی و یونیک بودن محتوا
  3. برنامه ریزی برای بارگذاری منظم و مرتب محتوا
  4. مسئولیت پذیری و تعامل مثبت با اعضای تیم محتوا
  5. کسب دانش و اطلاعات به روز در ارتباط با موضوعاتی که در آن حوزه تولید محتوا انجام می‌دهد

کارشناس تولید محتوا چه مهارت‌هایی دارد؟

فردی که مسئول تولید محتوا برای یک کسب و کار را به عهده دارد هم می‌تواند یکی از اعضای سازمان باشد که آموزشهای لازم را دیده است و هم فردی متخصص در خارج از مجموعه باشد که این وظیفه به وی برون سپاری شده است، در هر صورت نیاز به مهارتهایی دارد تا بتواند از عهده این مسئولیت برآید:

  • با فضای مجازی و روشهای جستجو آشنایی کامل داشته باشد
  • نسبت به مباحث سئو و اصول کلی آن شناخت داشته باشد
  • اصول نگارش متون و ویراستاری مطالب نوشتاری را بداند
  • با فنون ویرایش عکس و تدوین ویدئو آشنا باشد
  • درباره نیاز مخاطب و روانشناسی کاربران فضای مجازی مطلع باشد
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *