محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

محتوای تولید شده توسط کاربر درباره‌ی پیتزا هات می‌باشد. این نوع پیتزا خیلی خیلی خوشمزه و دهن آب بنداز است.
تولید محتوا » بازاریابی محتوایی » محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

از زمان راه اندازی اولین نسل اینترنت و گسترش آن در بین جوامع مختلف، سالها گذشته و امروزه وب نسل دوم به سرعت در تمامی بخش‌های زندگی بشر نفوذ کرده است. در این سطح از ارتباطات، تمامی کاربران فضای مجازی چه مالکان وبسایتها و شبکه‌های اجتماعی و چه مخاطب‌هایی که از اطلاعات این بخش‌ها استفاده می‌کنند همگی در تولید و انتشار محتوا دخیل هستند. محتوای تولید شده توسط کاربران که اصطلاحا به آن UGC (کوتاه شده User Generated Content) گفته می‌شود، سهم زیادی در افزایش اعتبار و غنای دنیای وب دارد. تولید محتوا در مشهد را حرفه‌ای با سلام محتوا پیش ببرید. سفارش تولید محتوا حرفه‌ای را از ما بخواهید.

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر مهم است؟

مهمترین دستاورد مشارکت کاربران در تهیه محتوا، بالا رفتن اعتبار سایت است. زیرا رسانه‌ای که افراد بیشتری از جامعه در آن حضور داشته و اطلاع رسانی انجام دهند، حس اعتماد بیشتری در مخاطب ایجاد می‌کند. یک وبسایت را تصور کنید که صرفا به انتشار محتوا توسط تیم تولید محتوا می‌پردازد وقتی کاربر از آن بازدید می‌کند بر اساس کیفیت و پیام محتوا، تصمیم می‌گیرد به طرفدار آن تبدیل شده و مخاطب دائمی باشد یا اینکه همه آن را تلاش برای بازاریابی پندارد و دلیلی بر صحت آن محتوا نیابد، اما اگر در کنار این محتوا یا در ادامه آن مشارکت هزاران کاربر دیگر را ببیند که آن را تایید و یا حتی رد کرده‌اند قطعا به حقیقی و از جنس مردم بودن آن مطلب باور خواهد یافت.  برای نمونه یک فروشگاه اینترنتی در محتوای تبلیغاتی کالا از مزیای آن صحبت می‌کند، اگر مشتریانی که از آن استفاده کرده‌اند میزان رضایت خود را بیان کنند، کاربران بعدی با خیال راحت‌تر برای خرید اقدام می‌کنند. یا اگر یک رسانه خبری به انتشار خبری داغ بپردازد و کاربرانی که از آن اطلاع دارند به تایید آن بپردازند، مخاطبان بعدی نسبت به صحت آن اطمینان می‌یابند.

بستر انتشار محتوای کاربرساز

فضای مجازی در ظاهر بخش‌های مختلفی دارد اما در واقع تمامی آن‌ها وبسایت‌هایی هستند که از دامنه و هاست تشکیل شده‌اند. تنها تفاوت در میزان مشارکت کاربران در ترکیب محتوای بارگذاری شده بر آنهاست. با چند مثال بررسی می‌کنیم؛

  • سایت‌های فروشگاهی در انتهای مطالب مرتبط با هر کالا، بخشی را برای ثبت نظرات مشتری در نظر گرفته است. وقتی یک کاربر جدید به سایت مذکور مراجعه کند، هم توضیحات دارنده سایت و هم نکته نظرات مشتری‌های قبلی را مشاهده خواهد کرد. در اینجا پیشنهادات، انتقادات، درخواست‌ها و هرآنچه در بخش نظرات مشتری قرار دارد، UGC است.
  • سایت‌های آموزشی که هر یک از کاربران می‌توانند به ساخت اکانت و انتشار مطلب در آن بپردازند. از جمله وبسایت‌های اختصاصی علمی که اساتید و دانشجویان مقالات و نظریه‌های علمی خود را در اکانت شخصی و با نام خود بارگذاری می‌کنند.
  • سایت‌های ارتباط جمعی مانند لینکدین، فیس بوک و آپارات که صرفا بر مبنای تولید محتوای کاربر بنا شده‌اند.
  • شبکه‌های اجتماعی که غالبا به صورت اپلیکشن‌های موبایل استفاده می‌شوند نیز تماما با انواع UGC رونق یافته‌اند. این نرم افزارها بر بستر یک وبسایت قرار دارند و کل محتوای منتشر شده در اکانت کاربران در هاست آن سایت ذخیره می‌گردد. نمونه مشهور این دست از اپ ها که امروزه محبوبیت بالایی دارد اینستاگرام است.
  • پست مهمان یکی دیگر از انواع محتوای کاربرساز است که با هدف ایجاد تعامل و بک لینک در سایت‌ها منتشر می‌شود.

آشنایی با انواع محتوای UGC

محتوای تولید شده توسط کاربر همانند مطالب منتشر شده در فضای مجازی می‌تواند به صورت متن، عکس، فیلم و یا صورت باشد. بستری که کاربر در آن فعالیت می‌کند و سیاست‌های صاحبان وبسایت‌ها تعیین کننده نوع محتوای UGC است. برخی سایت‌ها همچون ویگول، اساس کار خود را بر نوشتن گذاشته و کاربران سایت به تولید و بارگذاری مقالات با موضوعات مختلف می‌پردازند. اینستاگرام برپایه محتوای تصویری شامل عکس و فیلم آغاز به کار کرده و استفاده از صدا و متن در کنار آن به نسبت کمتر جریان دارد. کلاپ هاوس دیگر رسانه اجتماعی است که کاربران آن فقط مجاز به انتشار محتوای صوتی هستند. در وبسایت کسب و کارهای شخصی غالبا بخش نظرات بر مبنای محتوای متنی طراحی شده است. اما در کل باید خاطر نشان کرد آنچه به بسترهای فضای مجازی ارزش می‌دهد سطح مشارکت مردم است. لذا همواره سلیقه کاربران برای تولید محتوا بیشترین اهمیت را دارد و آن دسته از وبسایتهایی که دست مخاطب را برای انتخاب و انتشار انواع محتوا باز بگذارد بهتر می‌تواند موقعیت خود را در فضای وب ارتقاء دهد.

استفاده بهینه از محتوای تولید شده توسط کاربر

خوشبختانه در عصر ارتباطات به راحتی می‌توان در هر زمینه‌ای از افراد جامعه بازخورد گرفت. از طرفی تک تک بخش‌های فضای مجازی با هدف مشخص راه اندازی شده‌اند. خبرگذاری‌های اینترنتی برای انتشار اخبار و اطلاع رسانی، وبسایت‌های علمی برای آموزش و بالابردن سطح دانش جامعه، فروشگاه‌های مجازی برای فروش کالا و کسب درآمد و الی آخر. در واقع به تعداد صفحه فعال در فضای مجازی، هدف وجود دارد. اهدافی که توسط بازدیدکنندگان محقق می‌شود. بنابراین منطقی است که از فرصت مشارکت و تولید محتوا توسط کاربران بیشترین بهره را برد. اما چگونه؟

  1. نظرسنجی: از مخاطبان بخواهید نظر و خواسته خود را اعلام کنند. انگاه بر اساس آن محصول خود را عرضه نمایید.
  2. تبلیغات: به مصرف کنندگان فرصت انتشار عکس و فیلم کالا یا خدمات خریداری شده را بدهید تا به تبلیغ بهتر و ملموس‌تر کمک کند.
  3. به روز رسانی: تمامی اتفاقات دنیا در دل جوامع رخ می‌دهد. تک تک مخاطبان شما می‌توانند منبع جمع آوری اطلاعات روز برای وبسایت شما باشند.
  4. ارتقاء رتبه سئو: با مشارکت هرچه بیشتر مخاطبان، تعداد محتوای بیشتر بارگذاری شده و تنوع در موضوعات و ماهیت آنها افزایش می‌یابد، ضمن اینکه حضور فعال بازدیدکنندگان یک پدیده مستمر است و تمامی این ویژگیها به سئو سایت کمک می‌کند.
4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *