قیمت تولید محتوا دغدغه بسیاری از مدیران فعالیت‌های اینترنتی است. معمولا افراد به منظور برآورد هزینه‌های محتوا به جستجو در فضای مجازی می‌پردازند و از بین قیمت‌های اعلام شده، کمترین آن را برمی‌‍‌گزینند. اما آنچه همواره برای سفارش دهندگان محتوا مشکل ایجاد می‌کند اطلاعات کم نسبت به کیفیت محتوا و اصول سئو است، موضوعی که مدتها بعد از پرداخت هزینه تولید محتوا و دریافت خدمات آن، نتیجه‌اش مشخص می‌شود. در واقع سفارش ارزانترین خدمات همیشه به صرفه نیست چرا که اگر بعد از چند ماه تلاش و صرف وقت و هزینه به نتیجه مطلوب نرسد، بازگشت به نقطه اول و شروع از صفر بسیار پرهزینه‌تر خواهد بود. بنابراین بهتر است در ابتدای کار نسبت به اصول کلی محتوا اطلاعات کسب کرده و بعد به مرکزی مطمئن سفارش کار بدهید و همواره به جای ارزان بودن، به مناسب بودن قیمت تولید محتوا نسبت به نتیجه اهمیت بدهید.

اهمیت برآورد هزینه قبل از سفارش محتوا

تولید محتوا یک فرآیند مداوم و حیاتی در رونق کسب و کارهای اینترنتی است. امروزه بسیاری از مشاغل در دنیای واقعی مشتریان خود را از دست داده و ناچار به فعالیت جدی در فضای مجازی شده‌اند. این روند همچنان ادامه دارد و بدون استثنا تمامی مشاغل طی چند دهه آینده نیاز به راه اندازی شعبه مجازی خواهند داشت. از طرفی جهت دریافت نتیجه مستمر و حفظ مخاطبان در دنیای اینترنت، فعالیت مداوم و نشر منظم محتوا الزامی است. بنابراین قبل از سفارش تولید محتوا و حتی قبل از شروع یک کسب و کار مجازی، باید نسبت به تمامی هزینه‌های آن تحقیق شود. با کمی مطالعه مشخص می‌شود یکی از نکات موفقیت این است که تولید محتوا برای بازه‌های زمانی طولانی مدت و دائمی انجام شود. به این ترتیب برآورد هزینه محتوا قبل از اقدام به سفارش آن می‌تواند به افراد کمک کند نسبت به تداوم حضور و کسب نتیجه مطلوب، بهتر برنامه ریزی نمایند.

عوامل موثر بر قیمت محتوا

انواع محتوا همچون کالاهای حقیقی، بازار عرضه و تقاضای خود را دارد و آیتم‌های کمی و کیفی متعدد بر قیمت تمام شده آن موثر است. در اینجا مهمترین فاکتور‌های تعیین کننده قیمت تولید محتوا را برمی‌شماریم:

  • طول محتوا: تعداد کلمات در مقالات متنی و زمان فیلم در محتوای ویدئویی هرچه بیشتر باشد، هزینه بالاتری خواهد داشت.
  • کیفیت محتوا: شیوا بودن کلام، شفافیت تصاویر، رزولوشن فیلم‌ها، رنگ بندی‌های حرفه‌ای و هرآنچه کیفیت محتوا را افزایش می‌هد بر قیمت آن نیز موثر است.
  • زمان تحویل: عجله داشتن برای تحویل گرفتن یک سفارش ممکن است برایتان گران تمام شود! زیرا در شرکت‌های معتبر به علت تعدد مشتریها، برنامه‌های کاری تا مدتها بسته شده است، لذا اگر سفارش جدیدی دریافت شود که فرصت کافی برای آماده کردن آن فراهم نباشد، نیاز به برهم زدن برنامه‌ها، اضافه کاری و یا استخدام نیروی جدید است که همگی هزینه‌بر هستند.
  • حجم سفارشات: حجم سفارشات همواره با قیمت آن رابطه عکس دارد. همانطور که خرید عمده کالاها در بازارهای حقیقی ارزان‌تر تمام می‌شود، در دنیای مجازی هم اگر قرارداد بلند مدت برای دریافت تعداد زیادی محتوا ببندید مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
  • تازگی و خلاقیت: نوآوری در تولید محتوا به جذب مخاطب بیشتر کمک می‌کند بنابراین قیمت بالاتری نیز دارد.
  • تخصصی بودن: هرچه محتوایی که سفارش می‌دهید تخصصی‌تر باشد، نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتر خواهد داشت که به معنی صرف زمان و هزینه بیشتر در جریان تولید است بنابراین قیمت تمام شده محتوا افزایش می‌یابد.
  • قوانین سئو: هدف اصلی از تولید محتوا در تمامی بخش‌های فضای مجازی، افزایش مخاطب است. بنابراین رعایت قوانین سئو از مهمترین فاکتورهای موثر بر قیمت محتوا است و هرچه این قوانین بیشتر مد نظر قرار بگیرد نتیجه بهتر در زمان کمتر حاصل می‌شود.
  • زبان محتوا: تولید محتوا یک فرآیند مدرن است که کاربران فضای مجازی در سراسر دنیا را تحت الشعاع قرار می‌دهد بنابراین طبیعی است که زبان محتوای تولید شده پراهمیت باشد. هرچه یک زبان در کشور رایج‌تر باشد تولید محتوا به آن زبان ارزان‌تر تمام می‌شود.

قیمت روز تولید محتوا در ایران

با توجه به اهمیت حضور در فضای مجازی و کمبود اطلاعات و محتوای باکیفیت برای فارسی زبانان، بازار تولید محتوا در ایران طی سالهای اخیر به شدت داغ بوده است و هر روز به تعداد مشتریان سفارش محتوا افزوده می‌شود. از این رو افراد زیادی به سراغ این شغل رفته و می‌توان گفت عرضه کنندگان کالاهای محتوایی رو به افزایش است. این روند موجب تغییرات زیاد در قیمت‌ها شده است و ممکن است صاحبان کسب و کارها را سردرگم کند. در چنین مواردی توصیه می‌شود حتما به کسانی مراجعه شود که سابقه کار طولانی و تجربه قابل قبول در زمینه تولید محتوا دارند و همچنین نتیجه مثبت خدمات آنها در مباحث سئو قابل استناد هست. این دسته از تولید کنندگان محتوا بر اساس تجربه‌ای که طی سالها فعالیت در ایران دارند و به هزینه‌های واقعی صفر تا صد آماده شدن هر محتوا واقف هستند، بهترین گزینه برای استعلام قیمت می‌باشند. از طرفی چون با افراد مختلف در حوزه‌های متفاوت کار کرده‌اند و مراحل زیادی را در زمینه تولید محتوا پشت سر گذاشته‌اند بهترین مشاوره را در خصوص انتخاب پکیج‌های محتوایی با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهند.

هزینه تولید محتوای جهانی

قیمت تولید محتوا در نقاط مختلف دنیا با هم فرق می‌کند و به عوامل مختلفی از جمله سطح تکنولوژی در آن کشور بستگی دارد. اما کسب و کارهایی که در ایران فعال هستند و برای گسترش فعالیت خود در سطح وسیع‌تر برنامه ریزی کرده‌اند، به عنوان اولین قدم در تبدیل شدن به برند جهانی، باید به استفاده از فضای مجازی روی آورند. خوشبختانه اینترنت فرصت تبلیغات سریع با قیمت مناسب را برای همه فراهم آورده است. در این راستا تولید محتوای مطلوب برای دیگر جوامع ضرورت پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید زبان انگلیسی در کل دنیا عمومیت دارد و همواره مخاطبان زیادی از آن استفاده می‌کنند، بنابراین تولید محتوای انگلیسی می‌تواند اولین قدم برای معرفی شدن به کاربرهای خارج از کشور باشد. در گام بعدی انتخاب مناطق جغرافیایی مساعد برای عرضه کالا یا خدمات است و به دنبال آن تولید محتوا به زبان مردم همان کشورها کمک زیادی به شناخته شدن نام برند خواهد کرد.

یکی از عوامل موثر بر قیمت تولید محتوا در ایران، زبان آن است. از آنجا که فارسی، زبان ملی کشور است و استفاده از آن برای همه مقدور است، تولید محتوای فارسی نیز آسان‌تر می‌باشد و قطعا قیمت مناسب‌تری دارد. در سطح بعدی زبان انگلیسی به علت رواج بیشتر در بین مردم و آشنایی نسبی اکثر ایرانیان با آن، تعداد تولیدکنندگان محتوای انگلیسی زبان نسبتا مطلوبی در ایران فعالیت می‌کنند. اما در مورد دیگر زبان‌های پراستفاده در دنیا همچون آلمانی، فرانسوی، چینی، روسی و غیره باید گفت افراد کمتری در ایران نسبت به آنها آشنایی دارند، بنابراین بدیهی است که قیمت تولید محتوا به آن زبان‌ها بالاتر خواهد بود.

قبل از پرداخت قیمت محتوا، مشاوره بگیرید

همانطور که قبلا نیز ذکر شد سفارش محتوا یک پروسه بلند مدت است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌بایست با برنامه ریزی و در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف انجام شود. بنابراین برای پیشگیری از هدر رفتن زمان و سرمایه حتما قبل از ثبت سفارش و دریافت خدمات، از مراکز معتبر تولید محتوا مشورت گرفته و همه جوانب آن را بسنجید. در این راستا مشاوران سلام محتوا با سالها سابقه فعالیت مثبت در حوزه خدمات مجازی، مشتاق است تجربیاتش را برای موفقیت هر چه بیشتر ایرانیان ارائه دهد.

4.8/5 - (6 امتیاز)