اشتباه بسیار بزرگی که بسیاری از کسب و کارهای بیتجربه را در دام خود میاندازد تولید محتوا در توئیتر همانند دیگر شبکههای اجتماعی است. توییتر میان بسیاری از کاربران ایرانی محبوبیت زیادی دارد؛ اما اگر به درستی در آن فعالیت نداشته باشید ممکن است حتی مورد نفرت دیگر کاربران واقع شوید! حساسیتهای این شبکه اجتماعی نسبت به دیگر سوشال مدیاها بیشتر است و به همین دلیل هم باید نهایت دقت را برای فعالیت در آن داشته باشید. خوشبختانه متخصصان ما در سلام محتوا میتوانند با تکیه بر مهارت و تجربیات خود بهترین آینده را برای کسب و کار شما در توییتر فارسی رقم بزنند.
به طور کلی تولید محتوا در توئیتر ظرافتها و ریزهکاریهای خود را دارد که باید در راس کار خود قرار دهید. برای آنکه بتوانید ظاهری حرفهایتر و رسمیتر در این شبکه اجتماعی داشته باشید و تعداد فالوورهای خود را به سرعت افزایش دهید باید از نکات و اصول زیادی پیروی کنید. در ادامه به بررسی برخی از این نکات میپردازیم:
ظاهر مناسبی داشته باشید
اولین کاری که باید برای حساب کاربری خود در توییتر انجام دهید درست کردن ظاهر آن و پر کردن تمام فیلدهای اطلاعاتی لازم تا جای ممکن است. اگر میخواهید به خوبی شناخته شوید باید از ابهام دوری کرده و اطلاعات لازم را به راحتی در اختیار کاربران قرار دهید. سعی کنید نام کاربری مناسبی برای حساب خود انتخاب کنید. نام کاربری شما باید کوتاه باشد؛ به گونهای که به راحتی توسط دیگران به خاطر سپرده شود. اگر فردی بخواهد حساب کاربری شما را در توییتر پیدا کند به طور قطع در ابتدا نام شما را جستجو خواهد کرد. پس هر اندازه نام کاربری با نام کسب و کارتان نزدیکی بیشتری داشته باشد مخاطبان بیشتری خواهید داشت.
علاوه بر نام کاربری باید به عکس پروفایل نیز توجه ویژهای داشته باشید. عکس پروفایل میتواند نشاندهنده هویت برند شما باشد. یکی از بهترین گزینهها برای تصویر پروفایل استفاده از لوگو یا آرم شرکت است. اگر هم قصد راهاندازی یک اکانت شخصی دارید بهترین گزینه استفاده از عکس خودتان خواهد بود. از دیگر گزینههای مهم برای طراحی ظاهر مناسب انتخاب یک هدر است. میتوانید از هدر خود برای مقاصد تجاری و ارتقاء آگاهی از برندتان استفاده کنید. بهتر است در هدر پیام یا شعار برندتان را ثبت کنید تا ظاهری حرفهای و رسمی داشته باشید.
بیو خود را جدی بگیرید
از دیگر فیلدهای مهمی که به هنگام طراحی حساب کاربری خود باید آن را پر کنید بیو است. برای بیو 160 کاراکتر در اختیار دارید که باید از آن برای توضیح شخصیت و نوع کسب و کارتان استفاده کنید. متاسفانه برخی از افراد تصور میکنند که هراندازه بیوی خلاقانهتر و پیچیدهتری داشته باشند به موفقیت نیز نزدیکتر خواهند شد. این در حالی است که سادگی از هر ترفندی بهتر است. سعی کنید در بیو به طور خلاصه خود یا کسب و کارتان را معرفی کنید. گاهی به کار بردن کمی چاشنی طنز هم میتواند ایده مناسبی باشد. میتوانید یک یا دو عدد از کلمات کلیدی در بخش بیو را به صورت هشتگ درآورید تا در نتایج جستجوی کاربران نیز بیشتر دیده شوید.
در زمانهای طلایی توییت کنید
همانطور که میدانید همه کاربران در تمام ساعات شبانهروز در شبکههای اجتماعی خود فعالیت نمیکنند. به همین دلیل هم نمیتوانید انتظار داشته باشید که با انتشار محتوای خود در هر زمانی بتوانید بیشترین بازدید را نصیب خودتان کنید. توییتر نیز همانند دیگر شبکههای اجتماعی ساعات اوج مصرفی دارد که بیشتر کاربران آنلاین هستند و به تعامل با یکدیگر میپردازند. میتوانید اطلاعات مربوط به ساعات اوج مصرف را از وبسایتهای تحلیلی شبکههای اجتماعی یافت کنید. به عنوان یک فرد حرفهای باید قادر باشید این اطلاعات را یافت کرده و به بهترین شکل از آن استفاده کنید.
به طور مثال بر اساس یکی از آمارهای اعلام شده از فعالیت کاربران در توییتر، مشخص شده است که کاربران بیشتر در روزهای جمعه، شنبه، و یکشنبه در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. برخی از آمارها اینگونه نشان میدهند که بهترین زمان برای تولید محتوا در توئیتر ساعت 12 تا 6 بعد از ظهر است. اما به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای رسیدن به بهترین روش آزمون و خطاست. باید توییتهایی در ساعات گوناگون و روزهای مختلف نشر دهید و با مقایسه اطلاعات آماری آنها زمان طلایی برای کسب و کار خود را یافت کنید. زمان طلایی شما به احتمال زیاد با زمان طلایی دیگر کسب و کارها متفاوت خواهد بود. زیرا یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین زمان طلایی توجه به مخاطبان هدف است.
از تعداد مناسب هشتگ استفاده کنید
توییتر نیز مانند دیگر شبکههای اجتماعی امکان هشتگگذاری بر روی توییتها را در اختیار کاربران قرار داده است. هشتگها در توییتر از اهمیت زیادی برخوردار هستند. طبق تحقیقات انجام شده معمولا توییتهایی که دارای هشتگ هستند از توجه بیشتری برخوردار میشوند. اما نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید پرهیز از هشتگباران کردن مطالب است. معمولاً کاربران توییتر از توجه و تعامل با مطالبی که تعداد زیادی هشتگ در آنها گنجانده شده است پرهیز میکنند. استفاده از هشتگها در توییتر را میتوان به حرکت بر روی لبه تیغ تشبیه کرد. سعی کنید فقط از هشتگهای کلیدی و موثر و مرتبط با توییت خود استفاده کنید. علاوه بر این سعی کنید هر روزه هشتگهای داغ و محبوب را نیز پیدا کرده و گاهاً از آنها استفاده کنید.
از تصاویر استفاده کنید
استفاده از تصاویر مرتبط و مناسب در هر محتوایی میتواند علاوه بر افزایش جذابیت بصری، گویایی آن را نیز بیشتر میکند. انسانها قادرند اطلاعات را سریعتر و با شیوه بهتری از تصاویر دریافت کنند. به همین دلیل هم معمولاً مطالبی که در آنها از تصاویر استفاده شده است بازدیدکنندگان بیشتری دارند. البته نکتهای که باید به خاطر داشته باشید این است که فضای توییتر کمی با فضای دیگر شبکههای اجتماعی متفاوت است. برای تولید محتوا در توئیتر الزاماً به بارگذاری تصاویر نیازی نخواهید داشت. با کمی فعالیت در این شبکه اجتماعی متوجه میشوید که توییتهای چندخطی زیادی هستند که بدون استفاده از هیچگونه تصویر بازدیدها و لایکهای زیادی دارند.
استفاده از تصویر به نوع محتوای شما نیز بستگی دارد. به طور مثال اگر قصد انتشار محتوای آموزشی دارید بهتر است از تصاویر استفاده کنید تا گویایی مطالب برای کاربران بیشتر شود. همچنین توییتهای خبری نیز بهتر است حاوی تصاویری از خبر مربوطه باشند.
تعامل با دیگر کاربران را فراموش نکنید
یکی از بهترین روشهایی که میتواند میزان محبوبیت و بازدیدهای شما را در شبکه اجتماعی توییتر افزایش دهد تعامل با کاربران است. سعی کنید توییتهای جذاب و مرتبط با کار خود را لایک کنید و کامنتی مرتبط برای آنها درج کنید. لایک کردن توییتهای هواداران نیز روشی بسیار مناسب برای ایجاد تعامل و نشان دادن توجه شما نسبت به طرفداران است. سعی کنید به تمام کامنتهای درج شده در توییتهای خود پاسخ دهید. به طور کلی اگر میخواهید تولید محتوا در توئیتر نتیجهبخش باشد باید به دیگر کاربران نیز توجه داشته باشید.