با وجود آنکه تعداد کاربران اینستاگرام و میزان فعالیت آنها در این شبکه اجتماعی زیاد است؛ هیچگاه نباید از کیفیت کار خود غافل شوید. اینستاگرام نیز مانند هر سوشال مدیای دیگری تکنیکها و ترفندهای مخصوص به خود را دارد. اگر میخواهید در این شبکه اجتماعی موفق عمل کنید باید با اصول فعالیت در آن آشنا بوده و از آنها پیروی کنید. متخصصان تولید محتوا و مدیریت سوشال مدیا در سلام محتوا قادرند با پیروی از اصول و استفاده از تکنیکهای منحصر به فرد به بهترین وجه و در زمانی معقول آمار تعامل کاربران با کسب و کار شما را افزایش دهند. برخی از اصولی که باید در فعالیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام به آنها توجه داشته باشید عبارت است از:
محتواهای خود را در زمان مناسب منتشر کنید
یکی از نکات بسیار مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام توجه به زمان انتشار مطالب است. اگر انتشار محتوا در زمان درست انجام نشود تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت! اما چگونه میتوان بهترین زمان برای انتشار محتوا را شناسایی کرد؟ زمان مناسب درج محتوا به نوع فعالیت کسب و کار و همچنین پرسونای مخاطبان هدفتان بستگی خواهد داشت و معمولاً به دست متخصص تولید محتوا مشخص میشود. به طور مثال اگر مخاطبان هدف شما بانوان خانهدار هستند بهتر است محتواهای خود را در زمان صبح منتشر کنید تا بیشتر دیده شوند. در حالی که بهترین زمان برای درج محتوای مخصوص کارمندان باید در زمان استراحت آنها باشد.
یکی از راههای شناسایی بهترین زمان برای انتشار محتوا بررسی بخش insight حساب کاربری است. در نهایت میتوان با مشاده آمارهای مختلف و کمی آزمون و خطا زمان طلایی را پیدا کرد.
از استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام غافل نشوید
استراتژی تولید محتوا همان چیزی است که میتواند به صاحبان کسب و کارها برای برنامهریزی دقیق و هدفمند کمک کند. در واقع کسب و کارها با داشتن یک استراتژی دقیق و هدفمند میدانند که هر کاری را باید در چه زمانی انجام دهند. از جمله عناصر مهم استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
تعیین موضوعات
پیش از هر چیز باید موضوعات پرطرفدار مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. پس از یافتن موضوعات آنها را متناسب با میزان محبوبیت طبقهبندی کنید. واضح است که باید تعداد محتواهای مرتبط با موضوعات محبوب را افزایش دهید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. بهترین موضوعات برای تولید محتوا در اینستاگرام را میتوانید با جستجویی ساده میان ترندها و مطالب مورد علاقه کاربران اینترنتی یافت کنید.
تعیین زمان
از دیگر موارد مهم در استراتژی محتوا داشتن برنامه زمانی مناسب برای درج مطالب است. یعنی باید بدانید که در چه روزها و ساعاتی باید چه مطالبی را در صفحه خود منتشر کنید تا بیشترین بازخورد را داشته باشید. بدین ترتیب میتوانید برنامهریزی دقیقی برای روزهای آتی خود داشته و خود را برای آن آماده کنید.
بررسی پرسونای مشتری
مخاطبان شبکههای اجتماعی و کسب و کارهای مختلف ویژگیها و سلایق گوناگونی دارند. باید پیش از هر چیز مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و محتوای خود را بر اساس نیازها و ویژگیهای آنان تهیه کنید تا بتوانید نظر آنان را جلب کنید. از جمله موارد مهم در این زمینه میتوان به سن مخاطبان، جنسیت، و زمینه فعالیت آنها اشاره داشت.
افزایش مشارکت کاربران
یکی از مواردی که میتواند موجب رشد صفحه اینستاگرامی شما شود مشارکت و تعامل مخاطبان است. مشارکت کاربران شامل لایک کردن پستها، کامنت گذاشتن، به اشتراکگذاری مطالب، و همچنین ذخیره کردن آنها است. اگر صفحه شما بیزینسی باشد، تعامل بیشتر کاربران میتواند منجر به افزایش فروش محصولاتتان شود. در استراتژی محتوا تمام عواملی که میتوانند موجب افزایش مشارکت کاربران شوند شناسایی شده و در برنامهریزی گنجانده میشوند.
از هشتگها استفاده کنید
از دیگر نکاتی که باید در فعالیت خود در اینستاگرام به آن توجه داشته باشید استفاده از هشتگها است. استفاده هوشمندانه از هشتگها راهی بدون هزینه و در عین حال مناسب برای دیده شدن مطالب شماست. برای یافتن بهترین هشتگها میتوانید صفحه رقیبان را بررسی و تحلیل کنید و یا یک طوفان فکری با دیگر اعضای تیمتان داشته باشید. البته بهتر است در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از هشتگها میتواند تاثیر منفی بر میزان رشد شما داشته باشد.
از انواع گوناگون محتوا استفاده کنید
متاسفانه برخی از صفحات در یک قالب محتوایی خاص گیر میکنند. گیر کردن در یک قالب محتوایی خاص موجب تکراری شدن سبک محتوای شما در دنیایی سرشار از تنوع و رنگ خواهد شد. اگر میخواهید در اینستاگرام موفق شوید باید از انواع مختلف محتوا استفاده کرده و خلاقیت به خرج دهید. از جمله راههای تولید محتوا در اینستاگرام میتوان به طراحی عکس، گیف، ویدئو، فایلهای صوتی، و همچنین پستهای اسلایدی اشاره داشت. با این کار میتوانید صفحه اینستاگرامی خود را تازه و به روز نگه دارید.
با مخاطبان ارتباط نزدیک برقرار کنید
از دیگر اصول مهم برای تولید محتوا خوب برای اینستاگرام برقراری ارتباط نزدیک با مخاطبان است. هر اندازه ارتباط بیشتری در فضای اینستاگرام برقرار کنید شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود. واضح است که ارتباط صمیمی با مخاطبان میتواند وفاداری آنان را به همراه داشته باشد و محبوبیت شما را نیز افزایش دهد. بهتر است در این مسیر ارتباط موثر با صفحات همسو و شبیه به خود را فراموش نکنید. سعی کنید همیشه به اجتماع همکاران خود بپیوندید و ارتباطات بیشتری ایجاد کنید. این همافزایی در انتها میتواند نتایجی عالی برای شما، مخاطبان، و همکارانتان ایجاد کنید.