تولید محتوا یک پروسه کاملا تخصصی است که برای کسب و کارهای اینترنتی نقش حیاتی دارد. تولید محتوا میتواند همچون یک تیغ دو لبه عمل کند هم باعث تجلی کسب و کار شده و بازدهی آن را تا چندین برابر افزایش دهد و هم قابلیت به نابودی کشاندن نام یک برند در فضای مجازی را دارد البته اگر طبق اصول و تکنیکهای حرفهای انجام نشود. بنابراین دریافت مشاوره تولید محتوا از متخصصین این حوزه یک ضرورت اقتصادی است تا مبالغی که در راستای گسترش اینترنتی یک فعالیت هزینه میگردد، به نتیجه موثر برسد.
کدام محتوا برای کدام کسب و کار مناسب است؟
همانطور که هرروزه شاهد هستیم تنوع محتوای منتشر شده در شبکههای اجتماعی و فضای اینترنت بسیار زیاد است. امکانات و تجهیزات دیجیتالی که در این عصر در اختیار عموم مردم حتی کودکان قرار دارد، زمینه مساعدی را برای فعالیت کاربران مختلف در فضای مجازی فراهم کرده است. این روند باعث شده آمار محتوای غیرحرفهای که در وب منتشر میشود افزایش یابد. این دسته از محتوا در کوتاه مدت حتی شاید مخاطبان زیادی را نیز جذب کند اما در بلند مدت برای عموم کاربران خسته کننده بوده و قادر است فقط بخش خاصی از مخاطبین را حفظ نماید.
باید خاطر نشان کرد اصول زیادی در تولید محتوا باید رعایت گردد که یک نتیجه موثر و کارآمد را به بار آورد. جستجوگر گوگل و شبکههای اجتماعی پرمخاطب همچون اینستاگرام و یوتیوب، قوانین خاصی برای بها دادن به انواع محتوا دارند. بنابراین انتخاب نوع محتوا که متناسب با ماهیت کسب و کار و طبق قوانین سئو باشد، مهمترین نکته برای فعالیت موفق در فضای مجازی است. مشاوره گرفتن از متخصصین فضای مجازی برای انتخاب و تولید محتوای درست تا حدود زیادی از هزینههای مادی و زمانی شما کم میکند. زیرا مشاور تولید محتوا با عرضه تجربیات تست شده، مراحل سنگین و خسته کننده سعی و خطا را کم کرده و از همان اول شما را در مسیر درست هدایت میکند.
توجه به تفاوت محتوای وب سایت و شبکه اجتماعی
مشاور تولید محتوا کسی است که به خوبی به تفاوتهای انواع فضای مجازی اشراف دارد. از آنجا که کاربران در همه جای اینترنت حضور دارند، یک کسب و کار اینترنتی برای جذب مخاطب بیشتر لازم است در اغلب این فضاها صفحات اختصاصی خود را داشته باشد و متناسب با ماهیت هریک از آنها محتوای باکیفیت تولید نماید. اما برای اینکه در هرکدام چه نوع مطلبی منتشر کند، نیاز به تجربه و تخصص دارد.
در یک مثال ملموس میتوانیم محتواها را به مواد غذایی مختلف تشبیه کنیم که قرار است در یک مهمانی بر سفره قرار بگیرند، فرض کنیم همه مهمانان دور میز جمع شده و منتظر غذا هستند، حال اگر هر یک از این غذاها حتی با عطر، طعم و کیفیت عالی اما در ظرفی نادرست قرار بگیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟؟ اگر مهمان گرسنه مجبور باشد قرمه سبزی را درون لیوان بخورد، آیا تمایلی به ماندن در آن مهمانی خواهد داشت؟؟
مشاوره تولید محتوا در واقع به چیدمان درست محتوا در فضای مجازی کمک میکند به نحوی که هر کدام از آنها در ظرف مخصوص خود قرار گرفته و با آرایشی جذاب، دل مهمانان را برباید. در فضای مجازی همچون یک مهمانی اگر پذیرایی به صورت ایده آل انجام شود، همه چیز سرجای خودش باشد و مخاطب دقیقا همان محتوایی را که به دنبالش هست پیدا کند، قطعا عاشق دست پخت میزبان شده و بیشتر به آن فضا سر میزند. اتفاقی که طبق تمامی قوانین فضای مجازی امتیاز مضاعف دارد؛ مراجعه متعدد به یک صفحه مجازی و استفاده مداوم از محتوای آن توسط کاربران باعث بالا رفتن رتبه و دیده شدن بیشتر میگردد.
فواید مشاوره تولید محتوا چیست؟
مشورت گرفتن به معنی استفاده از نظر افراد آگاه در خصوص یک موضوع است. مشاور تولید محتوا نیز به عنوان فردی که اطلاعات و دانش بیشتری نسبت به عموم مردم دارد، شناخته میشود. این فرد با تحصیلات تخصصی و کسب تجربیات زیاد در فضای مجازی یک مرجع مطمئن برای انتقال آگاهی به دیگران است. در واقع کسانی که حوزه تخصصی آنها تولید محتوا نیست اما به حضور پررنگ در فضای مجازی مشتاق هستند، بیش از همه به دریافت مشاوره تولید محتوا نیاز دارند و با کمک گرفتن از مشاوران حرفهای در این راستا منافع زیادی به دست خواهند آورد:
- در وقت آنها صرفه جویی میشود؛ چرا که زمان زیادی صرف آزمون و خطا برای یافتن محتوای مناسب نمیشود.
- هزینه کمتری پرداخت میکنند؛ زیرا دیگر نیازی به تولید محتوای اضافه نیست و تعداد مشخصی محتوای درجه یک و کارشناسی شده برای دستیابی به هدف کفایت میکند.
- سود بیشتری به دست میآورد؛ این مهم به دنبال نشر محتوای خوب و جذب مخاطب بیشتر حاصل میگردد، کاربرهای بیشتری که هر کدام پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به مشتری وفادار و دائمی آن کسب و کار دارند.
- کسب اعتبار و تبدیل شدن به برند جهانی؛ همانطور که میدانید اینترنت، دهکده جهانی نامیده میشود زیرا ارتباط در آن به سادگی و سرعت روابط مردم در یک دهکده کوچک است، اما باید در نظر داشت که فقط ارتباطات موثر میتواند به نتایج دلخواه ختم شود. مشاوره تولید محتوا با استفاده از اصول علمی و حرفهای کمک میکند نام برندها در این فضا به بهترین شکل دیده شده و در سطح جهانی بدرخشد.
هزینه دریافت مشاوره تخصصی تولید محتوا چقدر است؟
مشاوره تولید محتوا برای آنها که با هدف موفقیت در فضای مجازی عزمشان را جزم کردهاند بدون هزینه است! بله کاملا درست است، با کمی دقت میبینید که در دنیای دیجیتال امروز، بیشتر وقت و زندگی افراد در فضای مجازی سپری میشود و آن دسته از کسب و کارهایی که برنامه ریزی بلند مدت دارند تا در این زمینه جایگاهی با ارزش برای خود دست و پا کنند، دید فراتر از زمان خود نیز خواهند داشت. آنها با مقایسه نتایج بزرگ و بازدهی بالایی که رتبه وب سایت و شبکههای مجازی میتواند برایشان به ارمغان آورد، واقف هستند که هزینههای مشاوره و تولید محتوا به زودی کاملا پوشش داده خواهد شد. در واقع با سرشکن کردن مبالغ سرمایه گذاری اولیه در سود کل دورههای بهره برداری از فضای مجازی در آینده، هزینه مشاوره به سمت صفر میل میکند.
روشهای تماس با مشاور تولید محتوا
سلام محتوا دارای سالها تجربه موفق در زمینه تولید محتوا و ارائه مشاوره به صاحبان کسب و کارهای اینترنتی میباشد. اگر شما هم تمایل دارید لذت یک مشاوره خوب را دریافت کنید و تیم سلام محتوا تا رسیدن به موفقیت گام به گام شما را همراهی نماید، میتوانید به بخش انتهای سایت مراجعه کرده و با هریک از مسیرهای ارتباطی که برایتان راحتتر است با ما تماس بگیرید.