سلام محتوا - تولید محتوا - تولید کامنت و نظر
کامنت مارکتینگ چیست؟
کامنت مارکتینگ یک تکنیک برای افزایش فروش و اعتبار سایت است. اگر بخواهیم تعریف سادهای از کامنت مارکتینگ داشته باشیم به تمام ترفندهایی که با استفاده از کامنت، تبلیغ سایت و برندتان را میکنید. کامنت مارکتینگ به درج کامنت در سایت خود و دیگر سایتها گفته میشود. شما نمی توانید صرفا با تولید محتوا در گوگل رتبه بگیرید روش های زیادی برای رتبه گرفتن در گوگل است یکی از این روش ها کامنت مارکتینگ است.
تاثیر کامنت بر سئو سایت
الگوریتم رنک برین گوگل بسیار توجه به رفتار و تعامل کاربر دارد که این به معنای تاثیر کامنت روی سئو سایت شما است.
وجود کامنت در صفحات سایت به معنای افزایش اینجگیمنت، کاهش نرخ پرش و افزایش ماندگاری کاربر میشود که همه این موارد در کامنت مارکتینگ پوشش داده میشود.
تاثیر کامنت مارکتینگ بر افزایش بازدید
به صورت کلی سئو برای بهبود تجربه کاربر است زمانی که یک صفحه کامنتهای زیادی دریافت کند گوگل تشخیص میدهد که صفحه شما یک صفحه مفید است و توانسته نیاز کاربر را تا حد بسیار زیادی برطرف کند در نتیجه به سایتتان رتبه و به کاربران بیشتری نمایش میدهد.
چند اشتباه رایج در کامنت مارکتینگ
- استفاده از پروفایل ناشناس: یکی از اشتباهات رایج در درج کامنت، نداشتن یک پروفایل مشخص است. با این کار باعث می شوید دیگران به شما و برندتان اعتماد نکند.
- بدون مطالعه صفحه کامنت می گذاریم: وقتی شما مطالب یک صفحه را مطالعه نکنید و شروع به کامنت گذاری کنید به احتمال خیلی زیاد کامنتتان توسط مدیر پاک خواهد شد چرا که به سادگی مشخص میشود صرفا برای لینکسازی کامنت گذاشتهاید.
- زیاده گویی: زیاده گویی در کامنت باعث می شود که اهدافتان نرسید و کامنتتان خوانده نشود.
- لینکسازی غیر طبیعی: وقتی که تمام هدفتان لینکسازی در کامنتگذاری است باعث ایجاد لینکهای بسیار ناشیانه خواهد شد.
- خریدن بک لینک کامنتی: با خرید بک لینک کامنتی بیشتر باعث آسیب به سایتتان می شوید.
اصول نوشتن کامنت در کامنت مارکتینگ
در کامنت مارکتینگ نوشتن یک کامنت خوب بسیار اهمیت دارد. شما علاوه بر انجام ندادن اشتباهات رایج در کامنتگذاری که در بالا گفته شده باید اصول نوشتن یک کامنت خوب را نیز بدانید یک درج کامنت واقعی دارای قواعد و قوانینی است که در این بخش به آن پرداخته ایم.
- دیدگاه شخصی خود را به اشتراک بگذارید، با این کار اعتماد بیشتری به کامنت و نظر شما خواهد شد.
- تعریف و تمجید صادقانه کنید، نخواهید صرفا برای گذاشتن کامنت تعریف های دور از باور کنید.
- سوال بپرسد، با پرسیدن سوال های چالشی سعی کنید که یک مکالمه ایجاد کنید تا بتوانید راحتتر به اهداف کامنت مارکتینگ خود برسید.
- کامنت دیگر کاربران را پاسخ دهید.
- منشن بدون لینک، حتما نباید در زمان کامنت گذاشتن لینکسازی انجام دهید میتوانید نام برندتان را در کامنتتان بیاورید. گوگل با درک این موضوع سایت و برندتان را معتبر میداند.