طراحی گرافیک چیست؟ گرافیک در تولید محتوای متنی و بصری چه نقشی دارد؟ تاثیر طراحی گرافیک در تولید محتوای بصری و متنی چیست؟ تولید محتوا یکی از مهمترین مواردی است که هر وب سایت و هر مجموعه با تولید هر نوع محصولی به آن نیاز خواهد داشت. فرض کنید قرار است کار پکیجینگ دیزاین یک محصول را انجام دهید، گرافیک آیا تاثیری روی متنهای تولید شده برای جعبه محصول دارد؟
تولید محتوای گرافیکی یک استراتژی بسیار قوی برای جلب نظر مخاطبان است. استراتژیست محتوا باید بتواند خود را برای این اصول آماده کند. فرآیند تاثیر گرافیک در متن از جلب توجه مخاطبان آغاز میشود و در نهایت با تبدیل آنها به یک مشتریان وفادار خاتمه مییابد. یک محتوای گرافیکی قوی موجب میشود که مدتهای زیادی در ذهن مخاطبان بمانید؛ به همین دلیل در ادامه به موضوع گرافیک در تولید محتوا خواهیم پرداخت.
گرافیک چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که گرافیک چیست؟ و اصلاً چرا به گرافیک نیاز داریم؟ گرافیک در واقع به مجموعه اعمالی گفته میشود که در نتیجه آن یک طرح بصری ثبت میشود. امروزه گرافیک در حوزههای مختلف از سرگرمی گرفته تا برندینگ کاربرد بسیار زیادی دارد.
بعضی از ابزارهای تبلیغاتی مانند بیلبورد باید ظرف چند ثانیه ذهن افراد را درگیر کنند. مسلما با یک متن عادی و چند خط نوشته انجام این کار امکانپذیر نیست؛ اما به لطف تصویرسازی در محتوا و یک گرافیک خوب و جذاب میتوان پیامی طولانی را در مدت زمان بسیار کوتاه به مخاطب منتقل نمود.
با محتوای گرافیکی آشنا شوید
هدف محتوای گرافیکی آن است که به نمایش بصری یک متن بپردازد، حال ممکن است که این نمایش تنها شامل یک نقاشی روی کاغذ باشد یا یک دیزاین حرفهای را در نرم افزارهای گرافیکی دربرگیرد. به بیان سادهتر محتوای گرافیکی پیام موردنظر را به شکل کاملاً ساده و قابل فهم به جامعه هدف انتقال میدهد.
برای تولید این نوع از محتوا گرافیستهای ماهر متنهای طولانی را به تصاویر گرافیکی کوتاه و جذاب تبدیل میکنند تا بتوانند پیام را به راحتی به مشتریان منتقل نموده و با آنها ارتباط برقرار نمایند. حال اگر طراحی کاراکتر نیز در محتوای متنی گنجانده شود، شخصیت تبلیغاتی حکم نماینده برند را پیدا میکند، پس میتوانید از این ابزار تبلیغاتی قوی برای جذب مشتری بهره ببرید. کپی رایتر در محتوا نویسی باید بتواند ارتباط تصویر استفاده شده را با متن حفظ کند و مفهوم را به خوبی برساند.
پیاده سازی دیزاین یک کاراکتر تبلیغاتی جذاب کار سادهای نیست. بنابراین به منظور دستیابی به اهداف تجاری خود لازم است که شرکتهای معتبر و باسابقه مانند سلام گرافیک را برای این کار برگزینید.
اهمیت گرافیک در تولید محتوای متنی و بصری
همانطور که قبلاً هم گفته شد، به کار بردن گرافیک در تولید محتوا باعث میشود که پیام خود را به صورتی جذاب و تاثیرگذار به افراد انتقال دهید. مهمترین دلایل اهمیت گرافیک در تولید محتوای متنی و بصری عبارتند از:
- بر روی مخاطب قویترین اثرگذاری را دارد
استفاده از گرافیک در تولید محتوا کمک میکند که تصویر اولیه قوی و مطلوبی را بر اذهان مخاطبان بگذارید. تنها سه ثانیه فرصت دارید که پس از ورود کاربران به وبسایت خود توجه آنها را جلب کنید. از اینرو باید محتوای گرافیکی تولید شده آنقدر باکیفیت باشد که افراد را تشویق نماید مدت زمان بیشتری در سایت بمانند.
- شما را حرفهای و متمایز از رقیبان نشان میدهد
تاثیر گرافیک در متن به قدری زیاد است که کاربران کسب و کارتان را بهعنوان برندی حرفهای میبینند. این امر در فرآیند تصمیمگیری کاربران تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث میشود که شما را برگزینند. از طرف دیگر محتوای گرافیکی جذاب ذهن مشتریان را درگیر کرده و کمک میکند که آنها بین شما و شرکتهای رقیب تمایز قائل شوند.
- پیام را خلاصه و قابل فهم میکند
تفاوت محتوای بصری و محتوای متنی این است که متون بسیار طولانی هستند و خواندن آنها از حوصله مخاطب خارج است. در حالیکه کاربران با یک نگاه به محتوای گرافیکی و تصاویر و رنگهای جذاب آن پیام شما را درک میکنند.
مدیرمحتوا باید بتواند اهمیت استفاده از تصاویر و بخش های گرافیکی را به گرافیست بفهماند تا در پیاده سازی ان، حساسیت لازم به کار گرفته شود.
تاثیر محتوای گرافیکی در شبکه های اجتماعی
اگر در شبکههای اجتماعی مختلف فعالیت دارید، میتوانید از طریق تولید محتوای گرافیکی باکیفیت به وایرال شدن پستهای خود کمک کنید. پس از این که پستهای تبلیغاتی به دست افراد بیشتر میرسد، شاهد افزایش فروش محصولات و خدمات خود خواهید بود.
بیشتر مدیران بازاریابی تمایل دارند که از ویدئو و عکسها همزمان در محتوای گرافیکی استفاده کنند تا بازخورد مطلوبی از کاربران دریافت نمایند. سفارش تولیدمحتوای ویدئویی در سلام محتوا انجام می شود. اما بهتر است که برای شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام تولید محتوای گرافیکی با توجه به سلیقه مخاطبان انجام شود. تولیدمحتوا در شبکه های اجتماعی به صورت مخاطب محور پیش می رود.
یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای تولید محتوای گرافیکی در شبکههای اجتماعی انتخاب رنگ مناسب است. تاثیر رنگ گرافیکی بر متن غیرقابل انکار است؛ به طوریکه رنگهای گرم موجب تشدید احساسات میشوند و از طرف دیگر رنگهای سرد آرامشبخش هستند. حال اگر گرافیست تجربه لازم را نداشته و از رنگها به طور نادرست استفاده کند، کسالت و دلسردی دنبالکنندگان شبکههای اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. ویراستار محتوا باید در راستای عکس طراحی شده نظر دهد و در صورت لزوم، آن را تغییر بدهد.
در آژانسهای تبلیغاتی معتبر مانند سلام گرافیک تیمهای طراحی کاملاً به روانشناسی رنگها و اصول علم گرافیک آشنا هستند. بنابراین با سپردن طراحی محتوای گرافیکی خود به این مراکز میتوانید از بابت کیفیت دیزاین نهایی اطمینان حاصل کنید.
نتیجه گیری؛ نقش اصلی گرافیک در تولید محتوای متنی و بصری
تحقیقات نشان داده که محتواهای گرافیکی در مقایسه با انواع متنی ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارند. بنابراین با استفاده از گرافیک در تولید محتوا به سهولت میتوانید محصولات و خدمات خود را به بازار هدف معرفی کنید.
تولید محتوای گرافیکی خود را به آژانس تبلیغاتی سلام گرافیک بسپارید؛ زیرا در این مجموعه قبل از آغاز پروژه نیازسنجی انجام شده و دیزاین با توجه به نیاز برند شما انجام میگیرد. حضور گرافیستهای تراز اول و تعرفه پایین تولید محتوای گرافیکی باعث شده که مشتریان از خدمات این مرکز رضایت داشته باشند. این مجموعه همچنین اقدام به برگزاری دورههای آموزش طراحی گرافیکی در متن نموده است. در صورت تمایل به شرکت در این دورهها میتوانید درخواست خود را در سایت سلام گرافیک ثبت کنید.