پست مهمان چیست و چه کاربردی دارد؟

پست مهمان یک روش‌ تعاملی بین وب سایت‌هاست که موجب افزایش تعداد بازدید کنندگان طرفین می‌شود. امروزه بسیاری از فعالان فضای مجازی از این روش برای معرفی خود به کاربران مختلف استفاده می‌کنند. در واقع پست مهمان افراد جدید را به وبسایت شما هدایت می‌کند و در صورتی که فضای سایت شما مورد علاقه‌ ایشان باشد، می‌تواند آنها را به طرفداران شما تبدیل کند. در ادامه به معرفی بیشتر پست مهمان پرداخته و درباره فواید آن صحبت خواهیم کرد. تولید محتوا در استان خراسان رضوی با تیم تولید محتوا سلام محتوا، سفارش تولید انواع محتوا با سلام محتوا.

پست مهمان، تولید محتوا برای دیگر وبسایت‌ها

پست مهمان یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است که در آن به تولید محتوا برای سایت دیگران پرداخته می‌شود. در این فرآیند دارنده سایت به تعامل و تبادل لینک با یک یا چند وبسایت دیگر می‌پردازد و با تولید محتوای مناسب و جذاب برای سایتهای مختلف، از مخاطبان دعوت می‌شود به وبسایت آنها نیز سر بزنند. این فرآیند درست مانند دوست شدن با دوستان دوستمان است. فرض کنید به مهمانی یکی از دوستانتان دعوت شده‌اید که دایره ارتباطات گسترده‌ای دارد، در واقع شما با حضور در بین آنها می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید که به رشد و پیشرفت شما کمک خواهند کرد. به همین شکل بارگذاری محتوای مهمان در وبسایت‌های مرتبط و معتبر نیز به شما این فرصت را می‌دهد که با کاربران بیشتری ارتباط برقرار کرده و بازدیدهای سایت خود را افزایش بدهید.

فواید پست مهمان برای سایت میزبان چیست؟

تولید محتوا یکی از نیازهای حیاتی برای هر وبسایتی است. در واقع انتشار محتوای باکیفیت در فضای مجازی به اندازه اکسیژن برای زنده ماندن ضروری است. همه می‌دانیم که تولید محتوا یک فعالیت اختصاصی و زمانبر است که ممکن است همیشه فرصت و سرمایه لازم برای انجام آن فراهم نباشد در حالی که برای حفظ موقعیت و سئو سایت پراهمیت است. یکی از راهکارهای موثر برای تهیه محتوای مناسب وکافی استفاده از پست مهمان است که توسط صاحبان سایتهای دیگر آماده شده است. در واقع با کمک انتشار پست مهمان یک معامله دو سر سود برای میزبان و مهمان اتفاق می‌افتد. برای سایت میزبان محتوای خوب و بدون هزینه آماده می‌شود و سایت مهمان با انتشار لینک خود به مخاطبان بیشتر معرفی می‌گردد.

پست مهمان معکوس

وقتی شما به عنوان دارنده وب سایت برای انتشار محتوای دیگران فراخوان می‌دهید، در واقع از روش پست مهمان معکوس استفاده می‌کنید. این تکنیک در دو حالت برای سایت شما مفید خواهد بود یکی اینکه محتوایی که برای شما تولید می‌شود بسیار باکیفیت و ارزشمند باشد و دوم اینکه توسط افراد معتبر و شناخته شده تهیه شده باشد، به عبارتی شما با استفاده از شهرت نویسنده یک محتوا، بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود می‌کشانید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این راهکار، بهتر است منتظر دریافت پاسخ به فراخوان عمومی خود نمانده و برای افراد شناخته شده و محبوب دعوتنامه اختصاصی ارسال کنید و از او بخواهید در ارتباط با موضوع و ساختار وبسایت شما محتوا تولید نماید.

در چه سایت‌هایی پست مهمان بگذاریم؟

 طبیعتا نمی‌توان در هر وبسایتی می‌توان پست مهمان بارگذاری کرد. اما سایت میزبان چه مشخصاتی باید داشته باشد که بیشترین تاثیر را بر افزایش کاربران سایت ما بگذارد؟ قبل از عنوان کردن خصوصیات سایت میزبان بهتر است یاد آوری کنیم هدف از روش پست مهمان، تولید محتوا برای دیگران نیست بلکه ارتقاء سئو سایت خودمان است بنابراین باید با دقت سایتهای مختلف بررسی شود و آن قسمت‌هایی از فضای مجازی برای انتشار لینک انتخاب گردد که کاربرانش علایق مشابه با محتوای سایت ما دارند. تا اگر نظرشان به لینک ما جلب شد و از آن بازدید کردند، برایشان لذت بخش بوده و مدت زمان بیشتری در آن حضور داشته باشند، در غیر این صورت ممکن است به سرعت از سایت ما خارج شده و نتیجه معکوس برایمان به همراه آورد، به عبارتی امتیاز منفی از گوگل بگیریم. بنابراین هنگام استفاده از روش پست مهمان به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. سایتی را انتخاب کنید که در رنکینگ‌ها رتبه بهتری نسبت به شما داشته باشند تا ترافیک بالای آنها باعث رشد بازدیدها و ارتقاء سئو سایت شما گردد.
  2. موضوع کلی سایت مشابه با محتوای سایت شما باشد و یا ارتباط نزدیکی بین آنها برقرار باشد.
  3. از سایت‌های تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی نمی‌توان برای انتشار پست مهمان استفاده کرد.
  4. سایت مورد نظر فروشنده بک لینک نباشد زیرا این دسته از وبسایت‌ها توسط گوگل به عنوان اسپم شناخته شده و ممکن است برای سئو سایت شما هم مضراتی داشته باشد.
  5. کیفیت محتوا اولویت شما باشد و از کلمات کلیدی موثر، عنوان جذاب و قوانین سئو غافل نشوید.
  6. قبل از تولید محتوا، به مطالعه مطالب سایت میزبان پرداخته و به قوانین آن پایبند باشید.

تاثیر لینک بیرونی بر سئو سایت؟

سئو سایت به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم می‌شود که اکثر وبسایت‌ها بر روی بخش درونی یعنی تولید محتوای کاربرپسند، گرافیک جذاب سایت، استفاده از لینک‌های داخلی و غیره را مد نظر قرار می‌دهند که البته برای سئو سایت ضروریست. اما علاوه بر آن استفاده از سئو خارجی یعنی روش‌هایی که در خارج از وب سایت برای ارتقاء رتبه آن انجام می‌شود نیز مفید است. تکنیک پست مهمان یکی از روش‌های پرکاربرد سئو خارجی در بین وبلاگ نویسان است. قطعا نوشتن محتوای مهمان و لینک‌های بیرونی به خصوص از سوی وبسایت‌های مطرح و پرترافیک به راحتی رتبه سایت را بالا می‌برد. با این حال در استفاده از این روش نباید زیاده روی کرد چرا که ممکن است موجب ایجاد حساسیت در ربات‌های گوگل شده و به موقعیت سایت شما ضربه بزند. بنابراین به صورت حساب شده به نوشتن محتوا به خصوص در بخش‌های پرمخاطب فضای مجازی بپردازید. برای دریافت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر همواره می‌توانید با مشاوران سلام محتوا در ارتباط باشید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *